04 czerwca 2012

Sprzedaż w agencji, czyli o patentach skutecznego handlowca

Nie odkryję Ameryki, gdy przyznam pokornie, że mam problem z regularnością artykułów na tym blogu ;) Może to dlatego, że nie publikuję krótkich wpisów, a dłuższe notki, nad którymi wypada posiedzieć kilka dłuższych wieczorów. Ostatnio jednak nie próżnowałam, mam dziś dla Was coś świeżego, które - mam nadzieję - będzie użyteczne dla handlowców i wszystkich osób, pracujących przy kliencie w agencjach reklamowych i interaktywnych.

W kwietniu wizytowałam Aulę Polskę #79, którą organizatorzy w całości poświęcili sprzedaży. Na Auli zwykle występują startupowcy, którzy dzielą się historią sukcesu swojego biznesu, a ja zdecydowałam się trochę złamać konwencję. Podeszłam do tematu wysokopoziomowo, pomyślałam o każdej firmie, w której pracowałam w dziale sprzedaży i wytypowałam kilka zasad, które sama stosowałam i stosuję do dziś w swojej codziennej pracy. O nich zdecydowałam się opowiedzieć, odsłaniając kulisy współpracy ze swoimi klientami, którzy niejednokrotnie wymagają kreatywnego podejścia. Poniżej moja prezentacja, a właściwie "podkład" do mojego aulowego wystąpienia:




Prezentacja ta jest dostępna na moim Slideshare, ale bez kontekstu jest bezużyteczna, prawda? Dlatego kiedy wracałam z Warszawy do Wrocławia (a prawie 6-godzinna podróż pociągiem naprawdę może się dłużyć) skrobnęłam pod nią artykuł publicystyczny.
Dziś właśnie ukazał się w czerwcowym numerze e-profit!


Jestem sprzedawcą. Niezależnie od nazw stanowisk, jakie zajmowałam - przedstawiciel handlowy, doradca klienta, konsultant call center, account, manager sprzedaży, dyrektor sprzedaży - jestem handlowcem. Od początku kariery zawodowej pracuję w agencjach: reklamowej, interaktywnej, technologicznej... Praca w sprzedaży w agencji wymaga kreatywnego podejścia do klienta. Przez 8 lat praktyki wypracowałam sobie 8 zasad, dzięki którym "daję radę" :) Jeśli pracujesz w sprzedaży i potrzebujesz odświeżenia swojego warsztatu, zapraszam do lektury całego artykułu w e-profit:




Jeśli chcesz otworzyć czerwcowy e-profit w formacie PDF, kliknij tutaj.

5 komentarzy:

  1. Będziemy wdzięczni za odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam lepiej dopracować koncepcję narzędzia adresującego kluczowe, aktualnie nierozwiązane problemy, wyzwania i obszary nieefektywności w procesach realizowanych przez menedżerów zespołów sprzedażowych.

    https://docs.google.com/forms/d/1DrOtVNwCqgaZJxSrMoUt-HFxMZZXQbuvVlYsS6h1MEE/viewform?pli=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna prezentacja, dobra robota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo praktyczny materiał. Dzięki! :)

    Zapraszam na naszego bloga: http://brandbay.pl/blog/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o dobrą Firma szkoleniowa , to jest trochę firm zajmujących się, a nawet specjalizujących się w szkoleniach handlowców i sprzedawców. Byłem kiedyś we Wrocławiu na szkoleniu z firmy. Całe szkolenie prowadził ktoś z firmy BBGroup czy jakoś tak

    OdpowiedzUsuń
  5. A co sądzicie na temat systemów lojalnościowych? Warto w nie inwestować? Nie wiem w jaki sposób przyciągnąć do siebie klientów, a to całkiem ciekawa opcja. Sporo na ten temat czytałam na stronie https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe Może ktoś z was korzysta z takich programów lojalnościowych? Dajcie znać.

    OdpowiedzUsuń