Post ten dedykuję dwóm zaprzyjaźnionym firmom. Żadna z nich nie posiada działu sprzedaży, choć i jedna i druga wykazuje zadowalające obroty - dotąd klientów obsługiwali właściciele tych firm. Obie noszą się z zamiarem stworzenia działu sprzedaży z krwi i kości, dodatkowo jedna z nich jest tuż przed zatrudnieniem managera sprzedaży, któremu zostałyby delegowane wszystkie obowiązki związane z zarządzaniem sprzedażą. Mając świadomość, że takich firm jest dużo więcej, dzielę się opracowaniem, które złożyłam miesiąc temu na własne potrzeby.
W niżej załączonej prezentacji przyjmuję następujące założenia:
W niżej załączonej prezentacji przyjmuję następujące założenia:
- firma istnieje na rynku od pewnego czasu (czyli posiada już pewne portfolio Klientów oraz produkty/usługi, które są tym Klientom znane) i nie startuje od zera
- firma sprzedaje produkty, czasem zdarza jej się sprzedawać usługę konsultingu
- zadania wyznaczone w prezentacji miałaby zrealizować nowo zatrudniona osoba, w pełni dedykowana do sprzedaży.
Planowanie strategii sprzedaży "dla początkujących"
View more documents from Monika Mikowska-Wartecka.
Jak łatwo zauważyć, prezentacja ta jest mega teoretyczna; niemniej, jest bazą do masy działań praktycznych. Enjoy!
Będzie mi bardzo miło, jeśli ją skomentujecie i zasugerujecie, które z zawartych tam tematów warto szerzej omówić na łamach tego bloga.
Ps. A na deser polecam artykuł na WP, "Służby sprzedaży bez strategii sprzedaży".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz